maandag 17 september 2012

Ombre

Ongeveer anderhalf jaar geleden kwam het ineens in om rond te lopen met 'ombre' haar. Bij een ombre haarlook is je haar geverfd met een lichte(re) haarkleur, waar het vanaf de wortels gezien van donker overloopt naar licht. Ik zelf vind het een heel leuk effect hebben. 


Whitney Port met ombre haar
 Het ombre effect was niet langer alleen terug te vinden in kapsels (waar toen nog vooral heel veel celebs mee liepen.) Maar ook in kleding en nailart!..

Hierboven zie je twee verschillende manieren van ombre verwerken in je nailart. De ene manier (bovenste) is door het effect op elke nagel te dragen. (dit is nog een best lastig klusje: klik hier voor een tutorial)

Op de onderste foto is ervoor gekozen om vanaf de duim met bruine nagellaktinten steeds een lichter lakje te kiezen. Dit niet moeilijk, je hebt alleen 5 verschillende tinten nagellak nodig.



Ombre in kleding kan ook heel leuk zijn. De broeken hierboven kun je heel simpel zelf maken door het gedeelte wat je lichter wilt hebben een in emmer bleek te hangen voor zo'n +- 8 á 10 uur. Dit kan natuurlijk ook met shirtjes, shawls etc!

Geen zin om te DIY-en? 
In winkels en webshops zijn ook nog zat kleding met kleuroverloop te vinden..




Ombre skinny ASOS nu €25,59!

Ik heb nog geen ombre kledingstukken in mijn kast hangen maar als ik iets leuks tegenkom ga ik er denk ook maar aan beginnen. Ik vind de broek van H&M in ieder geval wel erg gaaf!

Have a nice day!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten