woensdag 31 oktober 2012

Lovely London!

I looooovee London! Vorige week maandagavond ben ik samen met een vriend met de bus naar Londen geweest voor één dagje! We gingen namelijk dinsdagavond alweer met de bus vanuit Londen weg. 

Maandagavond dus. Op Den Haag CS vertrokken we met de bus naar Calais (Frankrijk). In Calais ga je in volgensmij 1,5 uur met de boot naar Dover - in Engeland. Vanaf Dover rijd je in  zo'n 2 uurtjes naar Londen. Wij waren om 05.00 engelse tijd in Londen. Best vroeg dus!
Wat doe je als je om 05.00 's ochtends in Londen bent? - Nou eerst even op een bankje in het Victoria Coach Station zitten en laten bezinken dat je eigenlijk veel en veelste vroeg in Londen bent en een halfuur later dan maar gewoon gaan lopen. We wouden natuurlijk even ontbijten dus we gingen naar 'Victoria Station' waar binnen allemaal tentjes waren. Hier waren vooral MacDonald's, KFC enzo, hier hadden we geen trek in en het was ook nog niet open. Verder lopen dus, Londen in. Nadat we al een poosje buiten liepen merkte ik op dat er al veel mensen aan het hardlopen waren zo vroeg op de ochtend. Toen ik er op ging letten zag ik steeds meer mensen hardlopen, erg leuk om te zien! Na nog niet eens een klein uurtje waren we bij Buckingham Palace. En 'wow!' er was gewoon helemaal niemand! Dat is wel even anders als de vorige keer dat ik in Londen was, toen stond het bomvol toeristen!

Het standbeeld bij de fonteinen van Buckingham Palace

Na wat foto's te hebben gemaakt bij Buckingham Palace zijn we verder gelopen richting Picadilly Circus. Daar ergens in Vigo Street hebben we ontbeten met chocoladecroissants en Chai Tea Latte bij Starbucks.
Na even te hebben gechillt bij Starbucks zijn we naar Oxford Street gelopen. Daar was de eerste winkel die openging de Primark dus dat was dan ook ons eerste doelwit. Nog nóóit in mijn leven was het zo rustig bij een Primark! (Ik ben die in Rotterdam gewend, 1 x in Zaandam geweest en in februari in Londen) Ik kocht alleen een ruitjesblouse en een Vaselineblik. Eigenlijk waren we er vooral om wat tijd te doden. Toen we uit de Primark kwamen waren al bijna alle winkels geopent. We hebben tot ongeveer 11.00 geshopt en toen zijn we een broodje gaan eten bij Subway. 

Oxford Street rond 07.30

Na onze kleine honger te hebben gestilt bij Subway zijn we naar Apple Store gegaan om de iPhone 5 te bewonderen én gebruiken natuurlijk ;). Ik wou nog héél graag naar Victoria Secret dus ook die hebben we bezocht. Bij de Victoria Secret winkel in New Bond Street kocht ik mijn favoriete luchtje: Bombshell. We shopten nog wat meer en zijn toen weer neergeploft bij een andere Starbucks. Dit keer voor een caramel Macchiato en een chocolate chunk cookie.

We zijn toen richting Covent Garden gelopen en kwamen nog langs de SuperDry winkel (een leuk merk wat ik nog niet kende), de Ferrari Store en M&M's World.


Sneller dan verwacht waren we bij Covent Garden aangekomen. Ik was er nog niet geweest maar ik was echt onder de indruk! Zo schattig al die kleine winkeltjes en kraampjes! 


In Covent Garden was nog een groot gedeelte met allemaal kraampjes met souveniers enzo, maar wel echt leuke souveniers en mooie dingen! Hier kocht ik een souvenier voor mijn vriendje. We liepen verder richting river Thames en daar zagen we natuurlijk de London Eye, Big Ben enzo. Ik maakte wat foto's en we rusten weer even op een bankje. Het begon al weer later te worden en we moesten gaan bedenken waar we zouden gaan avondeten. We moesten namelijk om 18.00 alweer op het Victoria Coach Station zijn. We liepen terug de stad in langs Trafalgar Square. Maar we raakten een beetje de weg kwijt aangezien we niet echt wisten waar we wouden eten. Onze voeten begonnen ook echt pijn te doen van dat slenteren. We zijn toen maar weer naar het Victoria Station gelopen om een simpele Sub te eten, maar dan wel een footlong want we waren hungry! We deden nog wat boodschapjes bij Sainsbury's voor onderweg. Ik koos voor een zak met heerlijke koekjes die ik ook bij Starbucks had gegeten die dag, een zak chips en een soort engelse versie van Crystal Clear met kiwi en aardbei. Toen was het tijd om naar het Victoria Coach Station te lopen en in te checken... 


 Slopend was het wel, deze dag. Ik heb namelijk 2 nachten niet geslapen en zo'n hele dag door Londen lopen kost ook veel energie. Maar het was het echt waard! Wij kochten de bustickets trouwens via VakantieVeilingen.nl. Zo zaten we voor niet veel geld toch een hele dag in Londen. 
Ik kan niet wachten om weer terug te gaan! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten