donderdag 1 november 2012

Vitamines Please!

Dag 3 dat ik ziek ben...

Ik ben vandaag wel één uurtje naar school geracet om een toets te maken die ik niet kan inhalen (zo zijn de nogal bizarre regels op mijn school..)
Het was een geschiedenis toets, 'staatsinrichting' om precies te zijn, boring! Nu kan ik gelijk laten weten dat mijn Halloweenavondje inderdaad anders verliep als ik had gedacht. Het was niet druk aan de deur (de bel is maar 3x gegaan!) en ik was aan het leren. Gelukkig heb ik wel nog Mamma Mia! kunnen kiken.

 Maar ik schakel weer terug naar vandaag: Nadat ik de toets had gemaakt haalde ik nog wat energie uit mijzelf om wat boodschappen de halen bij de supermarkt om de hoek.

Stond ik dan met een ziek, wit hoofd, een lompe joggingbroek aan en een irritante hoest midden in de supermarkt te zoeken naar zo veel mogelijk gezonde middeltjes met een grote hoeveelheid vitaminen. 

Uiteindelik kwam ik met dit thuis:



  • Pak Healthy People granaatappel en framboos
  • Alpro Soya Gele Vruchten
  • Alpro Soya Ongezoet (de gewone sojadrink vind ik zooo vies!)
  • Zonnatura Bietensap
  • Echinacea suplementen
  • Kiwi's
  • Appels
Een erg gezond lijstje vind je niet? 

Het pak Healthy People drink bevat vitamine C en zit boordevol anti-oxidanten die ik wel kan gebruiken, verder vind ik de sapjes van Healthy People gewoon heel erg lekker. Dat geld ook voor de Alpro Soya met gele vruchten, dit smaakt naar fristi maar dan met geel fruit. Ik drink liever geen melk (heb meerdere malen gehoord dat het echt heel slecht voor je is?) maar soja drink vind ik best lekker en ik ben ook vegetariër dus een beetje extra soja kan geen kwaad. 

Bietensap schijnt ook heel gezond te zijn. Van bietjes krijg je erg veel energie en dat heb ik wel nodig. Vroeger scheven dokters ook voor om een glas bietensap/tomatensap/wortelsap te drinken om kanker te voorkomen. 

Echinacea staat bekend om zijn goede werking tegen verkoudheid en griep. Verder helpt het je immuunsysteem op te bouwen. 

Het fruit spreekt voor zich natuurlijk. Ik heb niet alleen voor kiwi's en appels gekozen omdat dat zo'n beetje de gezondste soorten fruit zijn maar ook omdat er al bananen in huis waren. 

Met de 2 kiwi's, appel, banaan en healthy people sap heb ik gelijk een gezonde smoothie gemaakt:


Waarschijnlijk denken jullie nu dat ik een of andere health-junk ben ofzo. Nou, was dat maar zo! Gisteren heb ik vreselijk ongezond gegeten, eigenlijk niet alleen gisteren maar de laatste tijd. Ik wil natuurlijk ook gewoon heel snel weer beter zijn. Ik ben het thuis zitten ongelooflijk zat en ik wil zaterdag gewoon kunnen werken om centjes te verdienen, om vervolgens zaterdagavond nog uit te gaan. I hope the vitamins will help me! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten