vrijdag 2 november 2012

Eat Pray Love

Ergens laat op de woensdagavond keek ik weer eens de film 'Eat Pray Love'. 
Ik heb hem nu voor de vierde keer gezien maar hij was nog steeds even leuk. Misschien scheelde het ook dat er ongeveer 1,5 jaar tussen de laatste keer dat ik 'm keek en woensdag zat. 

Een beschrijving over de film volgens www.bol.com

Liz Gilbert (Julia Roberts) heeft alles wat een moderne vrouw zich maar kan wensen: een echtgenoot, een huis, een succesvolle carrière. Maar in plaats van gelukkig te zijn wordt ze overspoeld door paniek, verdriet en verwarring. Net gescheiden besluit Ellzabeth een radicale stap te nemen: ze gaat een jaar lang alleen op reis. Op haar zoektocht naar evenwicht en geluk bezoekt ze drie landen: Italië, India en Indonesië. Italië staat in het teken van eten en leert ze la dolce vita kennen, in India schrobt ze tempelvloeren en leert ze de kracht van meditatie kennen en in Indonesië de balans tussen ernst en lichtvoetigheid - en ontmoet ze haar grote liefde in Bali.

Een film over reizen, eten, mediteren en de liefde. Dat zijn toch wel onderwerpen die ik interessant vind. Oké ik mediteer niet maar ik vind de boeddhistische cultuur heel interessant.  

Wat ik zo mooi vind aan de film zijn misschien wel gewoon de beelden zelf. Het mooie Italië met het heerlijke eten. India met hun interessante Indiase cultuur en natuurlijk: Bali, wat een prachtig eiland! 




Verder komen er nog wat wijze woorden, knappe mannen en grappige momenten voor in de film. Aanradertje dus! En als je niet zo van de films bent is er natuurlijk ook gewoon het boek waar deze film naar verfilmd is: Eten, Bidden, Beminnen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten